For en ferie dette har vært. Se bort i fra dagen i dag. Vi bestemte oss i dag tidlig for å pakke baggene og reise hjemover. Veldig trist ettersom vi begge, ( og helt sikkert Nemi også) ville gå flere flotte skiturer. Men da jeg våknet i dag ved 06-tiden hang tåken langt nedover fjellsiden og snøen som falt ble til slaps. Det skulle ikke så mye til for å overbevise Nikolai og meg selv om at det å dra var den beste løsningen.

Men da vi først kom til Beitostølen på onsdag kveld var det helt greit. Noe overskyet, men det gjorde ikke noe, for vi kom ganske sent opp. Det ble å handle litt før vi pakket ut av baggene og slappet av resten av kvelden.

Torsdagen sto for tur og vi var klare for påskens utfordring. Nikolai og jeg skulle nemlig gå skiskytterrenn. Vi fikk start nummer og det hele. For en opplevelse. Nikolai gikk ut tretti sekunder før meg. Men etter skyting, hvor jeg fikk fem av fem treff, måtte Nikolai se seg tapt for denne gang. Vi begge synes det var et bra arrangement og er allerede nå klare for neste års skirenn! Før kvelden sto for tur tok vi oss en liten skitur innover i fjellet også. Nikolai ville prøve de nye skiene, så både Nemi og jeg hang oss på.

Fredagen ble brukt til å dra tur opp til Gina og co. hvor det var Påskerenn. Vi satt i solveggen, og håpet å få et glimt av solen, men det skulle ikke være vår tur i dag. Solen stopper ikke en glad gjeng som feirer påske. Så her ble det både grilling av både pølser, hamburgere og det meste en måtte ønske. Selv om ikke solen varmet noe særlig satt vi ute i noen timer før følelsen i føttene sakte men sikkert ble borte. Kan konstatere at joggesko ikke er egnet på fjellet når det er snø på bakken… Resten av kvelden slappet vi av med et lite avbrekk av en tur ved Stadion.

Lørdagen var definitivt den dagen med best vær. Det var sol store deler av dagen, selv om det var en sky her og der. Første skituren gikk jeg sammen med Gina, Marthe, Karoline, Martine, Nikolai og Nemi. Turen var på 8 km og bortsett fra at Nikolai tok seg et svalestup inn i skogen, (les fall), så gikk det veldig bra. Vi fortsatte på enda en skitur men denne gangen fra fjellet og til stadion. Vi prøvde på en ny skiløype, og det angrer jeg ikke på. For en fantastisk skitur dette også ble. Etter denne skituren hadde vi gått 4,89 km til.

Etter å ha gått i underkant av 1,5 mil på ski byttet Nikolai og jeg sko og gikk oss en tur på 7,3 km. Snakk om å være i farten en hel dag.
På turen til fots gikk vi innom en visning, spiste middag og tok en del bilder. Så denne turen ble bare for hyggens skyld.

Ingen av oss ville sitte inne i det fine været så vi ruslet tilbake til hytten, hentet Nemi og dro ut igjen. Denne gangen i bil. Først til toppen av Beitostølen igjen, så innover mot Bitihorn. Helt til bommen stoppet oss. Der snudde vi og kjørte videre til Raudalen. Der er det alpinbakke for de med bein i nesa. Jeg tok en mini joggetur oppover bakkene, og det føltes ut som bakkene gikk rett opp.
Skal tro vi var en gjeng som sov veldig godt denne natten.

I dag så dro vi som sagt hjem igjen. Vi kjørte forbi et steinras og var heldige som slapp unna mesteparten av køen som vi senere hørte på radioen hadde bygget seg opp.